Cat Ba Island - Hanoi

27 juli 2017 - Cat Ba Island, Vietnam

Om 9 uur worden we opgehaald met een luxe auto en richting de haven gebracht en worden met 10 personen op een klein bootje zonder bankjes gezet, het bootje ligt helemaal ingebouwd en moet er al beukend tegen de andere bootjes en samen met nog een Nederlander die alle bootjes moet weg proberen te duwen er uit zien te komen. We hebben de boottrip bij catbaventures tours geboekt die is wat duurder maar die vaart ook wat meer langs de wat onbekendere plekjes voor toeristen. Onze boot ziet er heel erg netjes uit, zeker wel 1 van de betere kamers deze vakantie met een heerlijk kingsize bed! We varen vanuit de haven van Cat Ba naar Lan Ha Bay langs de prachtige rotsen die prachtig begroeid zijn. We stoppen om te kajakken bij de eerste stop hangt een bordje met verboden entree op, onze gids vraagt of we een beetje avontuurlijk zijn en neemt ons al kajakkent mee de grot in het water staat al erg hoog en hij verteld dat we in 20 minuten weer terug moeten zijn anders is het water te hoog en moeten we in onze kajakken in de blue lagoon slapen. Halverwege vind hij toch dat het water al te hoog staat en moeten we weer plat in onze kajaks terug peddelen! We proberen er nog 2 die heel gemakkelijk gaan super mooi allemaal! We mogen nog even zwemmen op een verlaten strandje en zien later vanaf de boot mega grote kwallen, daar hebben we dus lekker tussen gezwommen! Na de lunch stoppen we weer om te kajakken en spotten we nog een paar apen langs de waterkant. Weer terug op de boot wordt iedereen weer uitgedaagd om van het bovenste dek af te springen. We zwemmen nog wat, genieten van de zonsondergang en overnachten in een rustige baai. Savonds vist de bemanning op inktvis die nog inkt spuiten als ze uit het water getakeld worden, vast weer de lunch van morgen.

Vandaag staat om 8 uur het ontbijt klaar en varen we 1,5 uur naar Halong Bay waarna we weer gaan kayakken. We peddelen door grotten om vervolgens in een mooie lagoon te komen en hebben daar nog even de tijd om te zwemmen. Als we weer terug zijn is de lunch klaar en staat er weer een uitgebreide maaltijd voor ons klaar. We varen nog een stukje en dan is het weer tijd om van de boot af te springen! Tot slot springen we nog een keer met de hele groep tegelijk en worden we weer terug gevaren naar Cat Ba island. We drinken nog wat en stappen daarna in de bus naar de haven. Vanaf daar gaan we met de speedboot naar Halong Bay en daarna nog een paar uur met de bus waar we nu inzitten naar Hanoi, onze laatste bestemming! We hebben weer een goed laatste hotel geboekt met alles er op en eraan. Vanavond gaan we nog uit eten met een Engelse jongen en een Italiaanse meid die we op de boot- trip hebben leren kennen en ook met ons mee reizen naar Hanoi.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade