Dalat

9 juli 2017 - Dalat, Vietnam

Vandaag tijdens ons ontbijt (het beste ontbijt van onze trip) nodigde mr Rot ons uit om wat te laten zien van het echte Vietnamese leven. We besloten daar op in te gaan. Hij liet ons krekels eten en ander ' normaal ' vietnamees eten en je raad het al! Lisette ging bijna over haar nek, van de krekels! Haha. Hierna liet hij ons zien hoe zijde ( katoen ) word gemaakt. We genieten van mooie uitzichten vanuit het hoge Dalat (1600m) waarvan je kijkt over de koffieplantages en groente/fruit boerderijen. Daarna legt hij nog wat dingen uit over de koffie en Lisette krijgt nog een mooie vrucht waar je lippenstift uit kan halen. We zijn ook bij de watervallen geweest dat was zeker de moeite waard! Prachtig!  Dan is het tijd voor lunch, we kregen lekker eten bij een vriend, een monnik, we speelden wat grappige Vietnamese spelletjes en daarna lopen we nog door zijn geboorte dorp waar ze een andere taal spreken (in Vietnam zijn 54 unieke talen!!) en omdat de overheid liever niet heeft dat toeristen daar komen had mr Rot liever niet dat we daar op internet over spraken dus dat houden jullie nog van ons te goed! We gaan weer terug naar de monnik en krijgen daar een fruitproeverij en ontzettend veel informatie over de Vietnamese cultuur! Het was een bijzondere dag. En oh ja, dat mogen we wel vertellen Liset heeft nog een beetje gestampte rat met chilisaus geprobeerd! Nu naar huis en een rustige avond op onze kamer! Morgen reizen we door naar Nha Trang!