Nha Trang - Hoi An

12 juli 2017 - Nha Trang, Vietnam

Vandaag maar even een 2 in 1 blog aangezien we gisteren lekker de hele dag aan het strand hebben gelegen! Einde van de dag werd het heeel bewolkt en donker buiten maar wij gokten het om op het strand te blijven, we hadden toch onze zwemkleding aan. Maar we hadden geluk want wij hielden het droog, het leverde wel mooie beelden en een onstuimige zee op!
Vandaag doen we de 4-eilanden tour. We verwachten mooie bounty eilanden maar die krijgen we helaas niet te zien. Onze eerste stop is op een eiland waar vrij weinig te zien is, ja je kan tickets boeken voor de zeehonden show maar dat lijkt ons niets! We stappen weer op de boot maar de Germany en de Holland guys werden er weer afgeroepen, hebben wij weer. Niet wetend wat er aan de hand is belanden we op een andere (veel grotere) boot en kunnen onze nieuwe Koreaanse vrienden niet eens gedag zeggen haha! Achteraf zijn we blij met de grote boot, want het is er veel gezelliger! We varen door naar eiland nummer 2 en daar snorkelen we wat langs de kust! Ook werd Lisette nog even uitgedaagd door een groepje Chinese meiden om van het bovenste dek af te springen, dus liet ze zich uiteraard niet kennen! (Dit was geheel veilig voor de moeders die dit lezen;) ) we varen door naar eiland 3 dat is meer een vis kwekerij, niet echt iets voor de dierenactivisten maar goed! Een haai in een hokje van 3 bij 3 meter bijvoorbeeld! We krijgen een lekkere lunch op de boot en varen verder. Ze beginnen een drumstel op de boot te installeren en hij vraagt waar iedereen vandaan komt! De Vietnamezen houden van zingen dus je raad het al! Uit ieder land moet een liedje gezongen worden in zijn eigen taal.. en aangezien wij de enige Nederlanders zijn en Teus het beste kan zingen van ons 2 mag hij het podium op om een liedje voor iedereen te zingen. Uiteraard zijn daar beelden van, haha! Onze boot wordt verankerd en we mogen nog even zwemmen! Cocktailtijd zo als hun het noemen, iedereen kreeg een band om in te zitten in het water en dan met je voeten op een soort van bar waar je dan cocktailtjes kon krijgen. We hebben weer hard gelachen! We varen weer door en mogen nog even relaxen op een eiland, de mooiste tot nu toe. We nemen afscheid van iedereen en gaan weer terug naar ons hotel. Om 19:00 vertrekt de nachtbus naar Hoi An die er ongeveer 11 uur over doet om daar te komen. Onderweg horen we nog "hey Holland" dat waren de Duitsers van de boot die zaten ergens te eten. Het blijft leuk hoe veel mensen je tijdens de reis leert kennen!

1. Clementina:
    12 juli 2017
    Volgens mij vermaken jullie je wel. Geniet van de nachtbus, ik kruip vanavond heerlijk in Mn zachte schone bed
  2. Greke:
    16 juli 2017