Sapa - Halong bay - Cat Ba

24 juli 2017 - Cat Ba Island, Vietnam

Gisteren hebben we eerst uitgeslapen en daarna lekker gewandeld door de rijstvelden en hebben we weer genoten van de prachtige omgeving. We hebben besloten om de nacht bus van 00:45 uur te pakken zodat wij heel vroeg in de morgen een hike in de bergen van Halong bay te kunnen doen.

Na een paar uurtjes slapen in de bus komen we om 5:30 aan in Halong bay, we zoeken een hotel op, om op onze backpacks te passen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan want het is uiteraard nog erg vroeg. Hotel gevonden en ze wilden gelukkig even op onze backpack letten. We hebben op internet gelezen dat er midden in de woonwijk tussen 2 gebouwen in een heel smal gangetje zit met een trap eigenlijk bij iemand in de achtertuin. De mevrouw was al wakker en we betaalden haar 10.000 dong  (+/- €0,40) per persoon om door het hek naar boven te kunnen. Eenmaal om het hoekje zit daar een hele groep met grommende en blaffende honden en dat in het donker dat is best heel angstaanjagend kan ik vertellen. Met een blik recht vooruit en rustig doorlopen hebben we ze uit eindelijk gepasseerd en deden ze gelukkig niets. Nog geen paar stappen verder zit daar een reusachtige spin zo groot als Teus zijn hand. Gelukkig wordt het al een beetje schemerig en vervolgen we onze klim naar meer dan 300 meter hoogte. Het is nog 32 graden en met maar een paar uurtjes slaap en zonder ontbijt was dit een pittige klim! Maar eenmaal boven is het gelukkig niet voor niks geweest! Aan de ene kant uitzicht over de stad en aan de andere kan uitzicht over de baai met heel veel rotsen in het water! Prachtig! Een groepje Vietnamese fotograven kwamen later ook nog een kijkje nemen en vonden het blijkbaar erg leuk om ons op de foto te zetten, dus we deden wat poses voor ze met voorwaarde dat wij de foto's ook krijgen, haha verschrikkelijk! Maar we hebben ze gehad! We wandelen weer naar beneden (gelukkig lagen de honden nu te slapen) en nemen een taxi naar de ferry om zo naar het eiland Cat Ba te varen. Ondertussen worden we weer niet goed van al die Vietnamezen die met ons op de foto willen of selfies proberen te maken met ons er bij op, met een paar uur slaap meer ben je dan toch vriendelijker. Aangekomen op Cat Ba regent het maar wij besluiten heerlijk even een siësta te nemen. Eind van de middag komt het zonnetje weer door en lopen we nog even naar het strand en doen daar nog een drankje met een Nederlands gezin. We eten nog een hapje aan de boulevard en dan vinden wij het wel weer bedtijd. Slaaplekker.

1. Clementina:
    24 juli 2017
    Slaap lekker! Geniet er nog even van!