Sapa

21 juli 2017 - Sapa, Vietnam

We hebben een goede busrit achter ons en hebben gelukkig allebei goed kunnen slapen. Als we uit de bus stappen staan er al allemaal dames uit het oude dorp ons op te wachten in klederdracht om ons een tour door de rijstvelden te kunnen verkopen inclusief een overnachting bij hun thuis, nu hebben we daar niet zulke goeie ervaringen mee (echt heel basic) en de mevrouw van ons hotel adviseert het ook om niet te doen ( die heeft uiteraard liever dat wij in haar hotel slapen.) we besluiten om het niet te doen, het heeft de laatste dagen flink geregend dus het is overal ook erg nat. We krijgen een gratis upgrade van onze kamer, zo graag willen ze ons hier houden haha. We spreken met de dames af dat ze hier morgen om 9:00 uur voor het hotel mogen staan en dat we dan besluiten of we een dagtrip doen. We wandelen op eigen houtje naar het dorpje Cat Cat. Onderweg begint het flink te regenen dus we trekken onze geweldige poncho's maar aan, helaas houden onze schoenen het niet droog want we staan soms tot onze enkels in het water zo hard loopt het de berg af. We komen bij een prachtig uitzicht waar het helaas erg bewolkt is, dus we nemen eerst een kopje thee in het restaurant. De wolken trekken weg en het is gestopt met regenen tijd om onze tocht verder af te maken. We komen in een oud dorpje waar kleine kinderen van misschien nog geen 5 jaar oud met baby's op hun rug liepen. We kopen een tros druiven en vervolgen onze tocht door de prachtige rijstvelden. Dan komen er een stelletje kinderen op ons afgerend en wijzen naar de druiven, Teus begint uit te delen zo ontroerend om te zien hoe zulke kleine kinderen blij kunnen zijn met een paar druiven, zelfs de baby's kregen ze te eten. Wat een saaie regenachtige dag zou worden was voor ons omgetoverd tot een prachtige dag, met mooie uitzichten en belevenissen. En aangezien de heenweg alleen maar flink afdalen was hebben we ons de terugweg lekker laten brengen achterop de scooter. Vanavond nemen we een lekker 3-gangenmenu bij Le Gecko restaurant en daarna gaan we lekker op tijd ons bed in, in Romantic hotel.

1. Papa en mama:
    21 juli 2017
    Teus je hebt je al aardig aangepast. We zien alleen nog meer Hollandse schoenen.
    Geniet maar samen.
  2. Clementina:
    21 juli 2017
    Oké, jullie een 3 gangen menu en een luxe hotel en die kindertjes krijgen maar een paar druifjes? Echte Nederlanders haha
  3. Clementina:
    21 juli 2017
    Neeeeee Teus!!! Was zijn dat voor kleren, ziet er niet uit!!