Phong Nha - Sapa

20 juli 2017 - Phong Nha, Vietnam

We gaan vandaag met de scooter naar de paradise cave. Het is een prachtige tocht van ongeveer 20 km tussen de bergen door, helaas zijn de schokdempers van de scooter kapot en dat gecombineerd met hele slechte wegen mocht Liset de schokken opvangen achterop! Aangekomen bij de ingang kun je kiezen om er naar toe te wandelen of je te laten rijden door een buggy, wij kiezen net als de meeste Europeanen en in tegenstelling tot de vele Chinezen om te gaan wandelen. (Je met een buggy laten rijden was even duur als voor een hele dag een afgetankte scooter huren.) En als je dan denkt dat je er bijna bent moet je nog heel veel trappen opwandelen, ook als je met de buggy was haha. Eenmaal in de grot is het weer prachtig, helaas wel weer een toeristische trekpleister maar daar ontkom je niet aan. We rijden weer rustig terug en genieten nog wat van de prachtige uitzichten en ploffen dan weer heerlijk aan het zwembad om ons op te laden voor de 15- urige busrit van vannacht en de vele hike tochten die daarop volgen!