Hué - Phong Nha

19 juli 2017 - Phong Nha, Vietnam

Vandaag worden we om 6:45 uur opgepikt om door middel van een 4 uur durende bus rit in Phong Nha aan te komen. We vinden dat wij ons wel eens mogen verwennen en boeken dus één van de meest luxe hotels van de stad. (Nog steeds maar €22,- per nacht.) het Heritage hotel by night met een groot zwembad en fantastisch uitzicht. We besluiten lekker de middag niks te doen en lekker aan het zwembad te liggen. Na een paar uur vinden we dat toch zonde van de tijd en besluiten naar een grot te wandelen maar komen er al snel achter dat dat veel te ver is dus nemen we de boot. We varen met de boot naar de bergen en vervolgens ongeveer 4 kilometer de Phong nha cave in, die is helemaal verlicht van binnen dus dat was een prachtig gezicht. We eten vanavond bij Nguyen Shack - art cafe we krijgen een kleine bbq op tafel met overheerlijk gekruide kip en groente. Eenmaal weer bij ons hotel ligt er een hele lieve hond bij de receptie, en aangezien wij niet zo van vreemde honden houden halen we hem maar niet aan, maar blijkbaar vind hij ons wel erg aardig of denkt hij dat wij bescherming nodig hebben vannacht want hij loopt mee naar onze hotelkamer en blijft daar lekker voor onze deur liggen waken. Wel een gezellige beestenboel hier want de koeien en de waterbuffels lopen hier gewoon op straat tussen de restaurants en zoals in bijna elk hotel zitten de gekko's in of om de kamer om de muggen voor ons te vangen.