Hoi An - Hué

18 juli 2017 - Hue, Vietnam

We vertrekken vandaag naar Hué op de scooter dat is ongeveer 160 kilometer, de weg loopt onder andere over de Hai van pas een ontzettend mooie route met aan de ene kant bergen en aan de andere kant de zee.   We ontwijken gelukkig net de buien die boven de hoogste toppen van de bergen hangen en stoppen nog bij de Elephant springs, dit was een soort waterval met verdiepingen waar je op elke verdieping kon zwemmen. We rijden door en kiezen voor de langere route die door allerlei oude dorpjes gaat en stoppen even bij een lokale fruitkraam waar we een kilo fruit uit mogen zoeken voor 20.000 dong (€0,80) we vragen of ze het wil schillen maar ze geeft het mes aan ons, ik had het ook niet gedaan als ik haar was, haha. We leveren onze scooter in bij MotorVina onze backpacks zijn er nog niet dus die zouden ze bij ons hotel (Hong Thien 1) bezorgen. We lopen wat rond om de buurt te verkennen en worden aangesproken door een man op een scooter hij vraagt wat, we kunnen hem niet zo goed verstaan en denken dat hij ons een lift aan wil bieden maar dat is niet nodig dus wuiven hem weg, dan fluistert hij het weer en  horen het goed hij wil ons marihuana verkopen dat lijkt ons wel wat dus kopen één grammetje! ( geintje hoor moeders ) nog geen paar straten verder wordt het ons weer gevraagd blijkbaar is deze plaats een drugswalhalla ofzoiets. We eten nog lekker bij een lokale eettent, struinen weer een nightmarket af, en sluiten de dag af met een heerlijk bord fruit en een cocktail in het hotel. Morgen weer vroeg uit de veren om weer door te reizen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Greke: