Ho Chi Minh - Dalat

8 juli 2017 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Wij hebben de busreis gelukkig weer overleefd, helaas voor de meneer naast ons want die overleefde het namelijk bijna niet na al die meppen en kniestoten van Teus, die meneer stonk namelijk nogal naar drank en hij snurkte en hij lag ook nog eens bijna over Teus heen. We hebben dus weer bijna niet kunnen slapen. Om 4:00 uur kwamen we aan op het station in Dalat daar was het koud, ongeveer 15  graden, Dalat ligt op ongeveer 1600 meter. We konden gelukkig gelijk overstappen in een minibusje die ons naar mr. Rots secret place (guesthouse) maar alles was natuurlijk nog pik donker, maar we hadden geluk er zat nog een bel en ja hoor mister secret himselfe deed gelukkig open en we mochten ook alvast in onze kamer dus we hebben nog heerlijk geslapen.
Vandaag met de scooter door de bergen gereden. We zijn naar de Pongour watervallen geweest, erg mooi! En naar de Me Linh coffee garden(koffieplantage) gereden om daar te genieten van een vers kopje koffie. Je moest wel goed opletten want de koeien lopen hier gewoon op de weg. ;)
Vanavond willen we wat gaan eten in ons hostel zitten wat backpackers en mr. Rot zelf hij vraagt of we wat met hun mee gaan eten, dat lijkt ons een strak plan aangezien wij het Vietnamese eten tot nu toe nog niet zo lekker vinden. Hij neemt ons en de andere backpackers mee naar Cha Cha Xot restaurant en daar hebben we echt heeeeerlijk gegeten, het liefst bestelden we nog een bord, maar mr Rot vroeg of we met hem mee gingen naar een superluxe hotel waar hij zelf zanger is, daar komen alleen de rijke Vietnamese op af. Een meisje uit Australië die ook mee was mocht ook een liedje zingen tijdens het karaoke rondje voor al die mensen wel in het Engels natuurlijk maar de mensen vonden het een heel spektakel. Daarna gingen we nog wat met zn alle in de stad wat drinken, je kocht een drankje en ging dan een soort van spookhuis-doolhof in totdat je helemaal boven was waar het vol zat met backpackers, het was weer een gezellige avond.

1. Greke:
    16 juli 2017