Mekong Delta

7 juli 2017 - Mekong Delta, Vietnam

4:55 uur de wekker gaat, normaal is dat vroeg maar wij waren al voor de wekker wakker, hebben we eigenlijk wel geslapen? Haha! Niet vanwege de beesten want die bleven prima achter de klamboe maar doordat we alleen maar een fan hadden en geen airco was ons hele bed klam en wij zelf ook!

5:30 uur
We stappen samen met onze Engelssprekende receptioniste en de zoon van de eigenaar (stuurman) in een klein bootje. We varen richting de floating market voor grote boten dit was een soort groothandel, daarna varen we door naar de floating markt voor kleine boten deze is meer voor de locals. We kochten een ananas die ze ter plekke voor ons hebben geschild. Heerlijk! Dan varen we door tussen de fruit en bamboo bomen richting de noodles-fabriek. Daar hebben we één of andere bananen cake geprobeerd en die was best lekker! Lisette kocht nog een Vietnamees-hoedje -super hip- en we konden zien hoe vietnamese noodles gemaakt worden, waar Liset een handje mee mocht helpen! Kwam vast door dat hoedje ;) weer terug naar ons bootje varen we door naar de fruitboerderij, allerlei soorten fruitbomen, en als kers op de taart mochten we nog een heel stel soorten fruit proeven en dat was onder andere peer/mango/meloen en ananas met een soort chilizout! Heerlijk! En weer terug naar de boot waar we onderweg nog een botenrace tegenkwamen waar vooral de gids en de bestuurder enorm van genoten ( wij vonden het pas leuk worden toen er een boot omsloeg (zegmaardagtegenjemoterbootje) en na ruim 6 uur waren we weer terug bij ons resort.

In de middag laten we ons naar het busstation rijden om vervolgens weer via Ho Chi Minh naar Dalat te gaan. De chaufeur vond het nodig om met snelheden die een personenauto hier niet eens mag rijden, links- en rechts over de vluchtstrook in te halen al toeterend op hobbelige wegen.. (Teus zat zo nu en dan tegen het plafond) en dan reed hij dus nog in een touringcar! De rit ging dan wel heel vlot! Nu even een hapje eten in Ho Chi Minh en dan om 22:00 uur de nachtbus in bij een iets beter aangeschreven busmaatschappij! Haha. Weer een taai nachtje voor de boeg dus!

1. Hennie Biezen:
    7 juli 2017
    Dat was zo te lezen weer een mooie dag. Goede reis verder en hopelijk kunnen jullie vannacht nog een beetje slapen.
  2. Teus en Lisette:
    7 juli 2017
    Dankje! Dat was zeker een mooie dag! We raken er ondertussen wel een beetje aan gewend dus dat komt vast goed! Is het bij jullie ook lekker warm?
  3. Corenjannita:
    7 juli 2017
    Leuke foto's hoor dat hoedje staat je goed lies
  4. Papa en mama:
    7 juli 2017
    Had vanmorgen al gestuurd. Zie nu berichten maar niet van ons. Wij blijven toch liever op bekender terrein