Saigon (Ho Chi Minh) - Can Tho (Mekong)

6 juli 2017 - Long Tuyền, Vietnam

Vanmorgen vroeg opgestaan om ons met de taxi die Eric voor ons had geregeld naar het busstation van Saigon te laten brengen. De rit daar naar toe duurde ongeveer een half uur. Eenmaal uitgestapt is er een enorme rij met loketten en schreeuwende verkopers die allemaal wat aan je willen verkopen, op de blinde gok maar een loket uitgekozen waar we voor een veel voordeligere prijs terecht konden dan bij de tourbureaus! Er liep iemand met ons mee naar de bus, wat blijkt we hadden nog een slaapbus ook wat een meevaller. De rit duurt ongeveer 4 uur voor €8,- , halverwege zijn we gestopt voor een plaspauze wij waren de enige toeristen die daar bij de stopplek te vinden waren hun mond viel nog net niet open maar we hadden veel bekijks! Vervolgens moesten we "allemaal" de bus weer in ( Teus, Liset en nog een mevrouw ) om onze reis weer verder te vervolgen. In de bus een hotelletje opgezocht en ons daar vanaf het busstation met de taxi heen laten brengen.  Eenmaal aangekomen in de middel of nergens slaan de twijfels toe.. geen toeristen te bekennen lopend over een houten bruggetje en eenmaal in het huisje wat we van te voren mochten bezichtigen een hard bed met een klamboe een houten vloer waar alles tussendoor kan vallen in het water, en een buitendouche kon je het eigenlijk wel noemen. Maar wie niks probeert beleefd ook niks en booking.com gaf een goede score dus gaan we lekker overnachten in Ivory Bamboo Orchard resort.
We konden een fiets huren en daar zijn we mee naar de stad gefietst, navigator Teus wees ons de weg en na 8 km komen we er achter dat we 8 km de andere kant op moesten, dus nog 16km te gaan Haha! Eenmaal in de stad weinig te doen dus maar even gegeten en daarna een heerlijke voetmassage van een uur voor maar €4,- (die werden nog boos ook omdat we "maar'' €2,- tip gaven) dus wij konden weer relax op onze veel te kleine fietsen zonder goed werkende rem om onze tocht vervolgen. Onderweg nog een lokale markt tegengekomen en ook daar weer geen enkele toerist te bekennen! Nu lekker een douchen en een potje skipbo en dan maar hopen dat er vannacht geen insecten of reptielen over ons heen lopen!

1. Papa en mama:
    7 juli 2017
    Nou ik zie wel niets voor ons
    Genieten jullie maar