Hoi An - Cham island

15 juli 2017 - Chàm Islands, Vietnam

Vandaag gaan we met de taxi naar de haven. Gisteren vertelden ze ons dat het 100.000 dong kost om naar Cham island te gaan, maar vandaag is het ineens 150.000 dong en om een beeld te vormen de lokale mensen betalen 15.000 dong. De boot vaart in 2 uur naar Cham island daar pikt mama Kim ons op samen met nog 2 Engelsen. We moeten nog een klein stukje verder varen om bij onze homestay te varen, en we zien onderweg daar naartoe al dat er erg veel in aanbouw is. Mama Kim kan geen Engels dus alles wordt met gebaren gedaan en we krijgen een heleboel knuffels van het lieve vrouwtje! Ook heeft ze lekker voor ons gekookt. Daarna besluiten we het eiland te verkennen met de Engelsen, op zoek naar een strand, we lopen een kilometer door de bergen maar niks te vinden, dan rijd er weer iemand langs op de scooter die zegt nog 1 kilometer maar die hielt ons blijkbaar voor de gek wat hij vooral zelf heel grappig vond! Daarna lopen we nog een stuk de andere kant op maar daar is ook niks! Dan toch maar op het minder mooie strand. Daar ontmoeten we een Pools koppel. Na het eten drinken we nog wat met zn allen.
Als we lekker willen gaan slapen vind Teus een mega spin en vraagt mama Kim om hem te vangen aangezien hij al onder de deur van de Engelsen is doorgekropen, dit wordt dus weer een spannende nacht. Hopelijk hebben we morgen een betere dag! En oja, mama Kim heeft als enige van dit eiland airco alleen ze had er niet bij gezegd dat om 10 uur de generator uit gaat! Hahaha! En we zagen ook waar de lakens gewassen werden... in een stromend beekje! Voor nu is het meer survivelen dan relaxen, voor mama Kim ook want ik denk dat wij in hun bed slapen aangezien ze nu zelf in een hangmatje en op de bank in de keuken slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl