Hoi An

13 juli 2017 - Hoi An, Vietnam

Dit keer hebben we goed geslapen in de nachtbus en zijn we gelukkig veilig in Hoi An beland. Hoi An is een gezellige stad die onbeschadigd is gebleven tijdens de Vietnamoorlog. We hebben weer een super hotel/vila geboekt ( Villa of Tranquility ) we kunnen onze kamer nog niet in dus fietsen we eerst met onze geleende fietsen het centrum in. Het is daar erg gezellig maar wij worden om 13:00 uur al weer opgehaald voor de kookcursus dus we besluiten eerst naar de haven te gaan om te informeren wat de kosten zijn van de boot naar Cham island, dat is onze volgende bestemming. Volgens Teus redden we dat makkelijk (8,5 heen en 8,5 km terug) het is een ontzettend eind en het is ook nog eens bloedheet. We zijn er bijna... en dan begint Teus zn fiets gekke geluiden te maken, de moer van zijn trapper laat los, we kijken er hulpeloos naar en trappen er wat tegenaan maar dat mocht niet baten. En daar is dan ineens die aardige Vietnamees op de brommer en die brengt ons naar de motorshop ( intussen is de trapper er helemaal afgebroken ) en uiteraard geven wij hem een goeie fooi, die hij eigenlijk niet wou aannemen. Fiets gerepareerd, snel naar de haven en terug naar huis. Daar worden we opgehaald voor de kookcursus. We gaan eerst naar de markt voor inkopen, daarna varen we met een bamboo-bootje naar de keuken. Ze legt ons wat uit en mogen daarna zelf aan de slag, het was heerlijk! We maakten verse loempia's, papaya salade, varkens stoof pannetje met rijst, en een Vietnamese hartige pannenkoek. Hierna worden we weer terug gebracht, en wij laten ons in het centrum afzetten. We lopen wat over de markt, doen onze boodschappen en lopen weer terug naar onze villa om na een lekkere douche in ons kingsize bed te stappen. Slaaplekker!!

1. Greke:
    16 juli 2017
    Wat een lieve mensen daaro :)